VIIKONLOPPU LONTOOSSA

viikonloppulontoossa3

Huh miten tämä(kin) viikko on vilistänyt ohi ihan pikavauhtia! Kiirettä on pitänyt, sillä kuluneeseen viikkoon on mahtunut muun muassa pieni projekti nimeltänsä muutto. Huomasin eilen etten ollut edes avannut tietokonetta viikkoon, ellei Hottisten katsomista Ruutu.fistä lasketa. Sen syvempiä tämän viikon kiireisiin kuitenkaan paneutumatta siirrytään paljon kivempaa aiheeseen, nimittäin otsikon mukaisesti viikonloppu reissuun iki-ihanaan Lontooseen!

Lontoo on minulle hyvinkin tuttu kaupunki, ja myös poikaystäväni on käynyt siellä useaan otteeseen. Meidän matkan agendaan kuuluikin lähinnä ystävieni näkemistä, kaupungin fiilistelyä, kahvin juomista sekä ruuasta nauttimista. Hotellimme sijaitsi aivan King’s Crossin aseman kupeessa: The Tune Hotel London oli siisti, moderni ja pienillä huoneilla varustettu hotelli, jota voinkin lämpimästi suositella. Ei mitään luksusta, mutta Lontoon hintatasolla edullinen yösija, hyvällä sijainnilla.

Matkaan lähdimme lauantaiaamulla, mutta auto -ja lentomatkan sekä Lontoossa juna-ja metromatkan jälkeen tuolle päivälle ei paikan päällä juuri aikaa jäänyt. Käytiin hotellimme läheisessä pubissa treffaamassa ystäviäni sekä nauttimassa lasilliset viiniä. Illan pimennyttyä kipitettiin vielä Angeliin dinnerille sekä vähän fiilistelemään vanhoja kotikulmiani.

grangerandcolondon

Herkullinen aamupala Granger & Co nimisessä ravintolassa. Lautasella Acai Bowl, puuroa sekä suussa sulavaa kookosleipää! Muita ravintola vinkkejä Lontooseen luvassa erillisessä postauksessa!

viikonloppulontoossa7southbanklondonviikonloppulontoossa5viikonloppulontoossa4

Sunnuntaina käveltiinkin sitten aamu varhaisesta iltamyöhään ympäri kaupunkia. Askelmittarin mukaan päivän saldo oli yli 30 000 askelta, ei siis yhtään hullummin. Olin jo etukäteen hieman miettinyt minne alueille haluan poikaystäväni viedä, ja mitä omia suosikki paikkoja vanhassa kotipaungissani esitellä. Aamupalan jälkeen otimme siis suunnaksi St.Paulsin katedraalin, siitä Millenium Bridgen yli ja sitten vain Thamesin rantaa pitkin kohti South Bankia. Aina yhtä toimiva ja tunnelmallinen reitti! Tästä jatkoimme kävellen kohti Victoriaa, josta napattiin bussi ja tehtiin pikainen visiitti Harrodsille (jossa poikaystäväni ihmetteli monesta ihailemastani laukusta, että maksaako joku noista oikeasti monta tuhatta euroa – voi miehet).Harrodsin materiataivaasta matkamme jatkui King’s Roadia kohti, joka muuten on huomattavasti rauhaisampaa aluetta ostoksien tekoon kuin aina yhtä täyteen ängetty Oxford Street – jonne me kyllä sitten lopulta suuntasimme suorittamaan pieni muotoista shoppailua. Pyörähdettyämme hotellilla hieman freesautumassa vietimme illan Lontoossa asuvien ystävieni seurassa hieman isommalla porukalla. Dinneri suositussa Dishoom -ravintolassa oli taivaallinen ja ilta oli ihan super hauska. Olen niin järjettömän kiitollinen siitä miten aika tai kilometrit eivät erota ystäviä toisistaan ❤

freestatecoffeelondon

Maanantain aamupalana avokado toast FreeState Coffeessa, josta on aikoinaan tullut napattua työmatkalle monet kahvit. Tunnelmallinen paikka!

rawligion

Raakaruoka kahvila Rawligion oli minulle täysin uusi tuttavuus, mutta todella positiivinen sellainen! Acai Bowliin sai itse valita täytteensä ja smoothie valikoima oli laaja.

viikonloppulontoossa1

Maanantaina käytiin vielä vanhoilla kotikulmillani Holbornissa, josta käveltiin Covent Gardenin kautta Piccadilly Circukselle ja siitä Regent’s Streetin kautta Tottenham Court Roadille. Rakastan pyöriä ihan vaan ruokakaupoissa, ja etenkin Whole Foods Marketissa vierähti hyvä tovi. Muutamat ostoskassit käsissämme suuntasimme hotellille pakkaamaan matkalaukkua. Maanantain ja tiistain välisenä yönä olimmekin sitten jo takaisin kotona. Muutaman yön pidennetty viikonloppu tuli enemmän kuin tarpeeseen, ja fiilikseni siitä että vielä joskus haluan muuttaa takaisin Lontoon sykkeeseen vahvistuivat entisestään. Joskin turistin roolissa kaupungista kuin kaupungista jää aina hieman todellisuutta ruusuisempi kuva, mutta siitä huolimatta Lontoo oli aivan yhtä ihana kuin aina ennenkin.

Kuvia tuli otettua yllättävän vähän, keskityin enemmän hetkessä läsnä olemiseen ja poikaystäväni mielestä varmasti eteenpäin hiihtämiseen – paha tapani on lomallakin pitää yllä hirmuista tahtia, jotta ehditään nähdä ja tehdä mahdollisimman paljon… Muutaman ravintola vinkin ajattelin kuitenkin jakaa erillisessä postauksessa, joten stay tuned!